"Τροφές για λαμπερό δέρμα"

Ένα ακόμη καλοκαίρι έφτασε στο τέλος του! Παραλία, ήλιος, θάλασσα…το δέρμα αφυδατώνεται, χάνει τη λάμψη του, εμφανίζονται ρυτίδες και κηλίδες. Πώς μπορούμε όμως να αποκτήσουμε και πάλι ένα υγιές και λαμπερό δέρμα; Η απάντηση βρίσκεται στη σωστή και ισορροπημένη διατροφή.
Όλοι γνωρίζουμε πως το υγιές δέρμα έχει άμεση σχέση με την καλή υγεία. Για να έχουμε ένα λαμπερό δέρμα είναι απαραίτητη η υιοθέτηση μιας διατροφής πλούσιας σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία.
Οι καλύτεροι σύμμαχοι ενάντια στην πρόωρη γήρανση του δέρματος είναι οι αντιοξειδωτικές ουσίες που έχουν την ικανότητα να εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες. Διατηρούν το δέρμα ελαστικό και μειώνουν τη διάσπαση του κολλαγόνου.
Ας δούμε, όμως, παρακάτω ποιες είναι οι κυριότερες αντιοξειδωτικές ουσίες και ποιες τροφές τις περιέχουν:

Βιταμίνη C

Δεν συντίθεται στο ανθρώπινο σώμα, συνεπώς πρέπει να λαμβάνεται καθημερινά μέσω της τροφής. Συμμετέχει στο σχηματισμό του κολλαγόνου και έχει αντιοξειδωτική δράση. Την βρίσκουμε στα εσπεριδοειδή, στα ακτινίδια, στα κεράσια, στη ντομάτα, στην πράσινη πιπεριά, στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, στο μπρόκολο και στο κουνουπίδι.

Βιταμίνη Ε

Λόγω της αντιοξειδωτικής της δράσης προστατεύει τα κύτταρα από τοξικές ουσίες, καθώς συμβάλλει στην προστασία των βιταμινών Α και C. Για το λόγο αυτό σχετίζεται και με την καθυστέρηση της γήρανσης του δέρματος. Τη βρίσκουμε στα φυτικά έλαια και κυρίως στο ελαιόλαδο, στα ανεπεξέργαστα δημητριακά, στους ξηρούς καρπούς, στα αυγά και στα σκούρα πράσινα λαχανικά.

Β-καροτένιο

Είναι ισχυρό αντιοξειδωτικό και προστατεύει τις κυτταρικές μεμβράνες εξουδετερώνοντας τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου. Υπάρχει στα φρούτα (κυρίως εσπεριδοειδή), στα λαχανικά πράσινου- κίτρινου και πορτοκαλί χρώματος, στα βερίκοκα, στη γλυκοπατάτα, στο καρπούζι και στην κολοκύθα.

Σελήνιο

Είναι ιχνοστοιχείο, αποτελεί συστατικό ειδικών πρωτεϊνών και προσφέρει αντιοξειδωτική προστασία. Το βρίσκουμε στο κρέας, στα θαλασσινά, στο αβοκάντο, στις ελιές, στους ξηρούς καρπούς και κυρίως σε φρούτα και λαχανικά που φυτρώνουν στο έδαφος.

Ω3 και Ω6 λιπαρά οξέα

Τα ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Κυριότερες πηγές τους είναι οι ξηροί καρποί (καρύδια, αμύγδαλα, ηλιόσποροι), τα ψάρια και ειδικότερα τα λιπαρά (γαύρος, σαρδέλες, σκουμπρί, σολομός), το ελαιόλαδο και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Συνένζυμο Q10

Παράγεται στον ανθρώπινο οργανισμό, αλλά υπάρχει μείωση της σύνθεσης του με το πέρασμα της ηλικίας. Κυριότερες πηγές του είναι η σαρδέλα, το σκουμπρί και η σόγια.
Τέλος, μη ξεχνάτε το σημαντικότερο όλων … το νερό! Είναι η κύρια πηγή ενυδάτωσης του οργανισμού και επομένως του δέρματος. Ακολουθείστε μια διατροφή βασισμένη στα παραπάνω, καταναλώστε καθημερινά 8-10 ποτήρια νερό και δείτε το δέρμα σας να μεταμορφώνεται!


Δείτε το άρθρο μας όπως δημοσιεύτηκε στο doctoranytime.gr

http://blog.doctoranytime.gr/trofes-lampero-derma/

Σχόλια