5 συμβουλές για να μην πάρετε βάρος φέτος το Πάσχα




1.       Προσοχή στην υπερκατανάλωση τις ημέρες της νηστείας
Το κυριότερο πρόβλημα κατά τη διάρκεια των ημερών που νηστεύουμε είναι η ελλιπής πρόσληψη πρωτεΐνης που σχετίζεται με μικρότερο κορεσμό μετά τα γεύματα. Προτιμήστε όσπρια και θαλασσινά που μπορούν να σας δώσουν την απαραίτητη πρωτεΐνη, προτιμήστε προϊόντα ολικής άλεσης (μας χορταίνουν περισσότερο!) και βάλτε μέτρο σε σνακ που είναι πιθανό να υπερκαταναλώσετε, όπως ηλιόσπορους, κριτσίνια, πατατάκια κτλ.
2.      Μην “πέσετε με τα μούτρα” στο φαγητό μετά την Ανάσταση και για τις επόμενες μέρες
Το γεγονός ότι για ένα διάστημα, μικρότερο ή μεγαλύτερο, στερηθήκατε τις αγαπημένες σας τροφές συχνά συνοδεύεται με σκέψεις του τύπου: “Έχω να φάω κρέας μία εβδομάδα, θα φάω όσο θέλω το Πάσχα” ή “Σίγουρα θα έχω χάσει βάρος με τη νηστεία, άρα δεν χρειάζεται να προσέξω αυτές τις ημέρες”. Λάθος σκέψεις φυσικά, καθώς λογική μαύρο-άσπρο στη διατροφή δεν ωφέλησε κανένα.
3.      Την ημέρα του Πάσχα αποφύγετε το ολοήμερο τσιμπολόγημα
Τσουρέκια, αυγά, τυρί, ψωμί, τυρόπιτες κ άλλοι μεζέδες είναι μονίμως διαθέσιμα την ημέρα του Πάσχα, ειδικά αν ο εορτασμός περιλαμβάνει κ την παραδοσιακή σούβλα. Δεν είναι λογικό να μην καταναλώσετε τίποτα μέχρι την ώρα που θα κάτσουν όλοι στο τραπέζι, αλλά προσπαθήστε να κάνετε μικρά γευματάκια, π.χ. λίγο ψωμί με τυρί και ένα κουλουράκι, αντί για συνεχές τσιμπολόγημα παίρνοντας από τον μπουφέ.
4.     Και τι θα κάνουμε τα φαγητά, το τσουρέκι κ τα κουλουράκια που έμειναν;
Δεν τα πετάμε φυσικά, αλλά καταναλώνουμε συνειδητά. Αντί όλα αυτά τα περισσεύματα να προστεθούν στο διατροφικό σας πλάνο σε όσα κανονικά τρώγατε (π.χ. 3 κουλουράκια κάθε μέρα μετά από κάθε γεύμα), προσπαθήστε να αντικαταστήσετε με αυτά κάτι άλλο. Πως θα γίνει αυτό; Μην μαγειρέψετε την επόμενη ημέρα και καταναλώστε μία μερίδα κρέατος, αντί για πρωινό φάτε μία φέτα τσουρέκι με ένα ποτήρι γάλα κ.ά. 
5.   Ο καιρός έφτιαξε και οι ημέρες των γιορτών είναι μία καλή ευκαιρία για να βάλετε τη φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητά σας. Περπατήστε για διασκέδαση, οργανώστε μία εξόρμηση στην εξοχή και ασχοληθείτε με την κηπουρική.

Ο εορτασμός του Πάσχα στη χώρα μας είναι συνδεδεμένος με την κατανάλωση φαγητών και δεν είναι ρεαλιστικό να προσπαθήσουμε να φάμε 90 γραμμάρια κρέας με σαλάτα και μία φέτα ψωμί την ημέρα εκείνη. Ας αποδεχτούμε ότι θα βγούμε λίγο από το πρόγραμμα μας για κάποιες μέρες, αλλά ας αποφύγουμε τις υπερβολές. Κανείς άλλωστε δεν πήρε βάρος επειδή έφαγε λίγο παραπάνω σε δύο γεύματα.
Καλό Πάσχα!
Δήμητρα Μελαδάκη
Κλινική διαιτολόγος – διατροφολόγος

Σχόλια